Kirjaudu
Ohje
Sinisestä yläpalkista voi siirtyä eri välilehdelle ylläpitonäkymässä.
Alemmassa valikossa on vaihtuvat asetukset riippuen siitä, onko valittuna yritys, yksikkö tai kohde sivun vasemmassa reunassa olevasta navigointipalkista.
Yritys on listalla ylimpänä, jonka jälkeen tulee yksikkö. Yksikön vasemmassa reunassa olevasta nuolesta klikkaamalla saadaan auki yksikköön kuuluvat kohteet eli kalenterit.
Navigointi eri kohteiden välillä tapahtuu klikkaamalla halutun kalenterin nimestä.

Tällä yrityksen tiedot välilehdellä voi muokata yrityksen yleisiä asetuksia sekä ylläpitäjän tietoja.
Osoite asiakkaan etusivulle: Tämän linkin kautta pääsee yrityksen Juliuskalentereiden etusivulle. Linkin voi julkaista asiakkaille.
Varausinfo: Voit päivittää kaikkien kohteiden varausinfon samalla kertaa lisäämällä halutun tekstin tähän kenttään.
Mikäli kalenterin kohteen tiedoissa on lisätty tekstiä varausinfo kenttään, näytetään kohteen tiedoissa lisätty teksti ensisijaisesti varausta tehtäessä kyseiseen kalenteriin.
Yrityksen nimi: Yrityksen, yhdistyksen tai kunnan nimi, jota järjestelmässä käytetään.
Lippu-kuvake: Mahdollistaa kyseisen kentän tekstin syöttämisen halutuilla kielillä, jolloin käytettäessä muita kieliversiota, myös yrityskohtainen teksti tulee valitulla kielellä.
Oletuskieli on Suomi, voit valita valikosta oletuskielen.
Kieliversiot: Valitse käytettävät kieliversiot, joilla yrityksen Juliuskalentereita voidaan käyttää.
Asiakkaan ryhmän valinta: Voiko asiakas rekisteröitymisen yhteydessä tai omissa tiedoissa valita asiakasryhmän.
Vaihtoehdot:

Ei sallittu: Asiakas ei voi valita itselleen asiakasryhmää. Ainoastaan ylläpitäjä voi tehdä valinnan.

Sallittu: Asiakas voi halutessaan valita asiakasryhmän, mihin kuuluu.

Pakollinen: Asiakkaan täytyy valita jokin asiakasryhmistä.
Kuvaus: Voit lisätä tähän kuvauksen yrityksestä. Tieto ei näy asiakkaille.
Näytä logo: Tästä klikkaamalla näet, mikä logo yritykselle on valittu.
Valitse logo: Voit valita tai vaihtaa yrityksen logon tästä painikkeesta klikkaamalla.
IP-tarkistus: IP-tarkistus valinta kytkee / poistaa IP-osoitteisiin perustuvan käyttäjätarkistuksen.
Luotetut IP:t: IP:n tarkistusta voidaan käyttää rajaamaan ylläpito vain tietyille tietokoneille.
Listalla näkyvät järjestelmään tallennetut IP-osoitteet ja osoitteen kuvaus, joka kertoo esimerkiksi käyttäjän nimen tai koneen sijainnin.
IP-osoite lisätään listaan kirjoittamalla osoite sille varattuihin kenttiin ja painamalla Lisää-painiketta.
Yhteyshenkilö: Yrityksen yhteyshenkilön nimi, ei näy asiakkaille.
Puhelin: Yrityksen yhteyshenkilön puhelinnumero, ei näy asiakkaille.
Sähköposti: Yrityksen yhteyshenkilön sähköpostisoite, ei näy asiakkaille.

Huoltoyhteystiedot:
Yhteyshenkilö: Mahdollisen huoltoyhteyshenkilön nimi, ei näy asiakkaille.
Puhelin: Huoltoyhteyshenkilön puhelinnumero, ei näy asiakkaille.
Sähköposti: Huoltoyhteyshenkilön sähköpostiosoite, ei näy asiakkaille.

Käyttäjätunnus: Ylläpitäjän käyttäjätunnus. Mikäli haluat muuttaa käyttäjätunnusta, syötä haluamasi tunnus tähän kenttään.
Salasana: Ylläpitäjän käyttäjätunnuksen salasana. Mikäli haluat päivittää salasanan, syötä se tähän ja alla olevaan kenttään.
Salasana uudestaan: Syötä tähän kenttään ylläpitäjän salasana uudestaan muutoksen yhteydessä.
Automaattinen uloskirjautumisaika (min): Kuinka nopeasti käyttäjä kirjataan ulos.
Automaattista uloskirjautumisaikaa voi säätää myös ”Kohteen tiedot” ja ”Yksikön tiedot”-välilehdillä.
Jos uloskirjautumisaika ei toimi kuten halutaan, tarkista molempien sivujen asetukset.
Kalenterin päivittymisväli (sek): Kuinka nopeasti kalenteri päivittyy automaattisesti. Aikaa ei voi muuttaa.
Asiakkaan osoitetiedot pakolliset: Onko rekisteröitymisen yhteydessä lisättävä postiosoite sekä sähköpostiosoite.
Asiakkaan yksilöivä tunnus pakollinen: Onko rekisteröitymisen yhteydessä syötettävä henkilötunnus tai y-tunnus.
Asiakkaan verkkolaskutustiedot: Mikäli tämä kenttä on valittu, voidaan yritysasiakkaille lisätä verkkolaskutustiedot asiakastietoihin.
Yksilöllinen virallinen asiakastunnus: Voiko henkilötunnus tai y-tunnus esiintyä vain yhdellä käyttäjällä.
Esimerkiksi seurat eivät voi käyttää tällöin samaa y-tunnusta useammassa profiilissa.
Käyttäjät voivat rekisteröityä itse: Onko käyttäjillä mahdollisuus rekisteröidä itselleen käyttäjätunnus yrityksen Juliuskalentereiden etusivulla.
Käyttöehdot: Valitse voimaan halutut käyttöehdot, jotka on lisätty käyttöehtodokumentit-välilehdellä.
Nämä käyttöehdot asiakkaan tulee hyväksyä ennen Juliuksen käytön aloitusta ja aina, jos ehtoihin on tehty muutoksia.
Tallenna Tallentaa asetuksiin tehdyt muutokset.

Valinta
Kirjaudu ulos:Kirjaudu
Ohje:
Ohje
Sinisestä yläpalkista voi siirtyä eri välilehdelle ylläpitonäkymässä.
Alemmassa valikossa on vaihtuvat asetukset riippuen siitä, onko valittuna yritys, yksikkö tai kohde sivun vasemmassa reunassa olevasta navigointipalkista.
Yritys on listalla ylimpänä, jonka jälkeen tulee yksikkö. Yksikön vasemmassa reunassa olevasta nuolesta klikkaamalla saadaan auki yksikköön kuuluvat kohteet eli kalenterit.
Navigointi eri kohteiden välillä tapahtuu klikkaamalla halutun kalenterin nimestä.

Tällä yrityksen tiedot välilehdellä voi muokata yrityksen yleisiä asetuksia sekä ylläpitäjän tietoja.
Osoite asiakkaan etusivulle: Tämän linkin kautta pääsee yrityksen Juliuskalentereiden etusivulle. Linkin voi julkaista asiakkaille.
Varausinfo: Voit päivittää kaikkien kohteiden varausinfon samalla kertaa lisäämällä halutun tekstin tähän kenttään.
Mikäli kalenterin kohteen tiedoissa on lisätty tekstiä varausinfo kenttään, näytetään kohteen tiedoissa lisätty teksti ensisijaisesti varausta tehtäessä kyseiseen kalenteriin.
Yrityksen nimi: Yrityksen, yhdistyksen tai kunnan nimi, jota järjestelmässä käytetään.
Lippu-kuvake: Mahdollistaa kyseisen kentän tekstin syöttämisen halutuilla kielillä, jolloin käytettäessä muita kieliversiota, myös yrityskohtainen teksti tulee valitulla kielellä.
Oletuskieli on Suomi, voit valita valikosta oletuskielen.
Kieliversiot: Valitse käytettävät kieliversiot, joilla yrityksen Juliuskalentereita voidaan käyttää.
Asiakkaan ryhmän valinta: Voiko asiakas rekisteröitymisen yhteydessä tai omissa tiedoissa valita asiakasryhmän.
Vaihtoehdot:

Ei sallittu: Asiakas ei voi valita itselleen asiakasryhmää. Ainoastaan ylläpitäjä voi tehdä valinnan.

Sallittu: Asiakas voi halutessaan valita asiakasryhmän, mihin kuuluu.

Pakollinen: Asiakkaan täytyy valita jokin asiakasryhmistä.
Kuvaus: Voit lisätä tähän kuvauksen yrityksestä. Tieto ei näy asiakkaille.
Näytä logo: Tästä klikkaamalla näet, mikä logo yritykselle on valittu.
Valitse logo: Voit valita tai vaihtaa yrityksen logon tästä painikkeesta klikkaamalla.
IP-tarkistus: IP-tarkistus valinta kytkee / poistaa IP-osoitteisiin perustuvan käyttäjätarkistuksen.
Luotetut IP:t: IP:n tarkistusta voidaan käyttää rajaamaan ylläpito vain tietyille tietokoneille.
Listalla näkyvät järjestelmään tallennetut IP-osoitteet ja osoitteen kuvaus, joka kertoo esimerkiksi käyttäjän nimen tai koneen sijainnin.
IP-osoite lisätään listaan kirjoittamalla osoite sille varattuihin kenttiin ja painamalla Lisää-painiketta.
Yhteyshenkilö: Yrityksen yhteyshenkilön nimi, ei näy asiakkaille.
Puhelin: Yrityksen yhteyshenkilön puhelinnumero, ei näy asiakkaille.
Sähköposti: Yrityksen yhteyshenkilön sähköpostisoite, ei näy asiakkaille.

Huoltoyhteystiedot:
Yhteyshenkilö: Mahdollisen huoltoyhteyshenkilön nimi, ei näy asiakkaille.
Puhelin: Huoltoyhteyshenkilön puhelinnumero, ei näy asiakkaille.
Sähköposti: Huoltoyhteyshenkilön sähköpostiosoite, ei näy asiakkaille.

Käyttäjätunnus: Ylläpitäjän käyttäjätunnus. Mikäli haluat muuttaa käyttäjätunnusta, syötä haluamasi tunnus tähän kenttään.
Salasana: Ylläpitäjän käyttäjätunnuksen salasana. Mikäli haluat päivittää salasanan, syötä se tähän ja alla olevaan kenttään.
Salasana uudestaan: Syötä tähän kenttään ylläpitäjän salasana uudestaan muutoksen yhteydessä.
Automaattinen uloskirjautumisaika (min): Kuinka nopeasti käyttäjä kirjataan ulos.
Automaattista uloskirjautumisaikaa voi säätää myös ”Kohteen tiedot” ja ”Yksikön tiedot”-välilehdillä.
Jos uloskirjautumisaika ei toimi kuten halutaan, tarkista molempien sivujen asetukset.
Kalenterin päivittymisväli (sek): Kuinka nopeasti kalenteri päivittyy automaattisesti. Aikaa ei voi muuttaa.
Asiakkaan osoitetiedot pakolliset: Onko rekisteröitymisen yhteydessä lisättävä postiosoite sekä sähköpostiosoite.
Asiakkaan yksilöivä tunnus pakollinen: Onko rekisteröitymisen yhteydessä syötettävä henkilötunnus tai y-tunnus.
Asiakkaan verkkolaskutustiedot: Mikäli tämä kenttä on valittu, voidaan yritysasiakkaille lisätä verkkolaskutustiedot asiakastietoihin.
Yksilöllinen virallinen asiakastunnus: Voiko henkilötunnus tai y-tunnus esiintyä vain yhdellä käyttäjällä.
Esimerkiksi seurat eivät voi käyttää tällöin samaa y-tunnusta useammassa profiilissa.
Käyttäjät voivat rekisteröityä itse: Onko käyttäjillä mahdollisuus rekisteröidä itselleen käyttäjätunnus yrityksen Juliuskalentereiden etusivulla.
Käyttöehdot: Valitse voimaan halutut käyttöehdot, jotka on lisätty käyttöehtodokumentit-välilehdellä.
Nämä käyttöehdot asiakkaan tulee hyväksyä ennen Juliuksen käytön aloitusta ja aina, jos ehtoihin on tehty muutoksia.
Tallenna Tallentaa asetuksiin tehdyt muutokset.

Kieli:
Etusivulle | Kirjaudu | Palaute
Salasana unohtunut
Kirjaudu: